.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشت رسانه اي سخنگوی قوه قضاییه در ساري

: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 600 هزار نفر وارد زندانهای کشور شده اند گفت: در حال حاضر 130 هزار زندانی در کشور وجود دارد.

به گزارش مهر، علیرضا جمشیدی، عصر جمعه در نشستی خبری در ساری افزود: با اعمال قانون حبس زدایی میزان افراد ورودی به زندانهای کشور رو به کاهش است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قوانین مربوط به حبس زدایی برای افرادی اعمال می شود که برای نخستین بار و به واسطه جرائم غیرعمدی وارد زندان شده اند.

معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه با اشاره به اینکه 45 مورد برنامه مربوط به مقوله حبس زدایی به مجلس ارائه شده است تصریح کرد: در صورت تصویب این لایحه بسیاری از آسیبهای اجتماعی داخل زندان به جامعه تسری داده نمی شود.

جمشیدی با بیان اینکه تمام تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایجاد امنیت کامل در مرزهای کشور است یادآور شد: گروه ها وابسته به اجانب در غرب کشور و سیستان بلوچستان وجود دارند که با شناسایی این افراد می توانیم مرزهای سرزمینی ایران را امن تر از گذشته نماییم.

این مسئول قضایی کشور در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت اتهامات پالیزدار اظهار داشت: تعدادی از شکات خصوصی و دولتی از شهرهای مختلف کشور پرونده هایی مبنی بر شکایت نامبرده ارائه کرده اند که دستگاه قضایی کشور در حال بررسی این پرونده ها و شکات است.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در حال حاضر پالیزدار در بازداشت موقت است گفت: بخش مهمی از اتهامات پالیزدار در حوزه مسائل و پرونده های مالی از اکثر شهرستانهای کشور است.

وی با بیان اینکه حدود 30 تا 50 درصد پستهای قضایی کشور خالی است در عین حال بیان داشت: سالانه حدود 300 نفر در مجموعه قضایی کشور استخدام می شوند.

جمشیدی با اعلام اینکه لوایح مربوط به ثبت املاک، ساماندهی بنگاههای خرید و فروش املاک و لایحه پیش فروش ساختمان از جمله لوایح ارائه شده دستگاه قضایی به مجلس است در عین حال از قوه مقننه خواست برای رفاه حال مردم هر چه سریعتر این لوایح به صورت قانون مصوب در جامعه تبدیل کند.

وی گفت: سال گذشته نیز 90 هزار هکتار از اراضی مربوط به بین المال و مردمی از دست متجاوزان بازپس گیری و به صاحبان آنان بازگردانده شد.

معاون توسعه قضایی قوه قضاییه از اتصال 2400 شعبه دادسراها و دادگاهها کشور به فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و گفت: نرم افزار فناوری اطلاعات امکان نظارت بر دادگاهها و سرعت به رسیدگی را افزایش خواهد داد.

جمشیدی خاطر نشان کرد: با مشارکت مردم در نظام دادرسی بیش از 17 هزار شوراهای حل اختلاف در کشور راه اندازی و 42 میلیون پرونده توسط این شوراها رسیدگی شده است.

به گفته وی، نیمی از پرونده های رسیده به شوراهای حل اختلاف پس از بررسی به صلح و سازش ختم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور شاهد توفیقاتی طی سال گذشته در کاهش اطاله دادرسی بوده است اظهار داشت: میانگین رسیدگی پرونده ها در دادگاههای حقوقی و کیفری بین 60 تا 90 روز اعلام شده است.

وی یادآور شد: آموزش قضایی، تخصصی کردن محاکم، رسیدگی های تخصصی، مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار امنیت سرمایه گذاری به عنوان دستاوردهای مهم قوه قضاییه در بخش مبارزه با جرائم، مفاسد اقتصادی و سرمایه گذاری های نامشروع است.

جمشیدی با بیان اینکه سرمایه گذاری مشروع به سرمایه گذاری اقتصادی و اشتغالزایی هر استانی کمک خواهد کرد گفت: پدیده مبارزه با جرائم اقتصادی و تصرف عدوانی، زمین خواری و مبارزه با عرصه های قاچاق منابع طبیعی رویکرد اساسی امسال دستگاه قضایی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.